In Nederland krijgen tussen de 30.000 en 40.000 werknemers per jaar te horen dat ze kanker hebben. Je hebt dus grote kans dat je er ook binnen jouw organisatie mee te maken krijgt.
De diagnose kanker is ingrijpend voor iedereen. Je wordt niet alleen zelf geconfronteerd met een levensbedreigende ziekte, het heeft ook effect op je naasten en collega’s.
Iedereen reageert anders op de confrontatie met de ziekte. En je merkt dat werk in ieders leven een andere rol heeft. Bovendien kan de ervaring met kanker een andere kijk geven op werk.
Het is belangrijk om een collega op tijd de juiste aandacht te bieden bij kanker. Dit kan bijdragen tot behoud van werk, en wellicht ontslag voorkomen. Soms kan er wat eerder gekeken worden naar een oplossing die voor alle partijen passend is. Ook dat kan rust geven.
Wij bieden zowel de werkgever als werknemer de juiste begeleiding zodra kanker op het werk speelt. Wij vinden een zakelijke en zorgzame aanpak van een kwetsbare situatie heel belangrijk. Onze professionals kijken deskundig naar de belangen van werkgever en werknemer, en verliezen daarbij de wettelijke verplichtingen niet uit het oog.
Wij werken met ervaringsdeskundigen
Wij hebben adviseurs in huis, die niet alleen ervaring hebben met HRM en re-integratievraagstukken, maar ook ervaringsdeskundigen zijn. Zij weten wat het is om kanker te hebben. Daardoor hebben zij handige tips en kunnen zij snel achterhalen waar ondersteuning nodig is. Dit verbetert de situatie op het werk en bevordert het herstel- of acceptatieproces.
- Wat kan en mag je verwachten van een werknemer met kanker?
- Wacht ik op het advies van de bedrijfsarts of kan ik zelf als werkgever afspraken maken met mijn medewerker?
- Doe je er goed aan om iemand te ontzien, of is het juist fijn om nog wél werkzaamheden af te spreken?
- Hoe voer ik het gesprek rondom Wet Verbetering Poortwachter, terwijl er emoties spelen bij mijn werknemer (en mijzelf)?
Wacht niet te lang met de eerste stap. Neem vrijblijvend contact met ons op. Daar bewijs je jezelf en je collega een dienst mee. Onze ervaringsdeskundigen maken graag op korte termijn een afspraak om de mogelijkheden te bespreken
Dit hebben onze klanten ervaren
Klanten binnen en buiten Westland hebben de dienstverlening van Reinders & van Soest al ontdekt. Wij delen graag hun ervaringen.
Onze klanten
Vragen? Wij helpen je graag.
Natuurlijk zijn wij ook telefonisch bereikbaar: je kunt ons bellen op maandag t/m vrijdag, tussen 8.30-17.00 uur. Mail je liever? Dat kan natuurlijk ook!